Apius WorkSAFE
for Enterprise

Apius WorkSAFE jest autorskim w pełni autonomicznym środowiskiem pracy wyróżniającym się wysoką stabilnością, bezpieczeństwem oraz szybkością działania.
Apius WorkSAFE® jest autorskim, w pełni autonomicznym środowiskiem pracy, wyróżniającym się wysoką stabilnością, bezpieczeństwem oraz szybkością działania. Jego wyjątkową cechą jest bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa w połączeniu z elastycznością względem warstwy sprzętowej. WorkSAFE może być uruchamiany tradycyjnie z dysku twardego, ale nie jest to dla niego żadne organicznie. Środowisko może zostać uruchomione z dowolnego nośnika pamięci, jeśli tylko umożliwia to architektura sprzętowa. Dzięki temu można swoje biuro zabrać ze sobą wszędzie i korzystać z niego na każdym komputerze, laptopie czy terminalu nie martwiąc się o bezpieczeństwo swoich danych. Niezależnie od tego, czy będzie to komputer w hotelowej kafejce internetowej, terminal na uczelni lub hotdesk w biurze, dane będą zawsze bezpieczne. Nieważne, czy korzysta się z sieci prywatnej, publicznej, czy jest to Wi-Fi w galerii, całość transmisji jest domyślnie szyfrowana tak, aby osoby postronne nie miały możliwości podsłuchania sesji i przejęcia danych ani informacji.
WorkSAFE może też być uruchamiany w postaci wirtualnego systemu, dzięki czemu jego możliwości stają się jeszcze większe, a platforma sprzętowa, która stanowi bazę każdego systemu, zaczyna być umowna. Dzięki temu pojęcie wirtualizacji desktopów zaczyna mieć zupełnie nowe oblicze.
Bezpieczeństwo
Apius WorkSAFE został przygotowany z myślą o użytkownikach biznesowych dla których bezpieczeństwo, możliwości centralnego zarządzania oraz unifiacji środowiska stanowią kluczową wartość.
System jest w pełni odporny na większość ataków jakie pojawiają się w sieci.
Nie ma możliwości nieautoryzowanych instalacji zarówno świadomych jak i dziejących się bez wiedzy użytkownika dzięki czemu tak ostatnio popularne oprogramowanie typu malware nie stanowią zagrożenia.
Użytkownik nie może sam nieświadomie uszkodzić systemu.
System ma zaimplementowaną technikę „samoprzywracania” po jej aktywacji z dokładnością co do położenia ikon po kolejnym restarcie wszystko wraca do stanu pierwotnego.
System standardowo został wyposażony w oprogramowanie firewall.
Dzięki temu jest jeszcze bardziej odporny na zewnętrzne zagrożenia. Zaimplementowane wsparcie dla technologii 802.1x umożliwia zintegrowanie z infrastrukturą użytkownika dając 100% pewność, że nikt nie podszyje się pod naszą stację.
System posiada też wsparcie dla zdalnego uwierzytelnienia AD, LDAP.
Poza standardowymi metodami uwierzytelniającymi typu hasło, system posiada wsparcie dla technologii SmartCard, NFC dzięki czemu istnieje możliwość podwójnej autentykacji użytkownika. Jest to szczególnie ważne w ogólnodostępnych miejscach, gdzie dostęp do fizycznej stacji mogą mieć różne, w tym i przypadkowe osoby np. kioski informacyjne na uczelniach, urzędach czy też terminale w salach szpitalnych lub stacje robocze w centrach Call Center, gdzie wiele osób korzysta z tych samych stacji i relatywnie łatwo podszyć się pod kogoś innego.
Co bardzo istotne, niezależnie od medium, z którego system został uruchomiony, jest on w całości szyfrowany.
Dzięki temu nawet fizyczna kradzież urządzenia czy przypadkowe zagubienie nośnika nie stanowi zagrożenia.
Centralne zarządzanie systemem
System od początku projektowany był tak, aby umożliwić maksymalnie efektywne zarządzanie i monitoring końcówkami. Niezależnie od tego czy jest to terminal szpitalny, info–kiosk czy stacja robocza np. w sieci rozległych placówek, hipermarketów lub stanowisko pracy przedstawiciela handlowego, dział IT może mieć pełny lub ograniczony monitoring tego co dzieje się w systemie poprzez panel administracyjny. W ramach tego komponentu systemu dostępne są następujące funkcjonalności:
Pulpit zdalny. Umożliwia on przejęcie pulpitu użytkownika. Funkcja ta może być przydatna nie tylko dla służb IT ale również w siedzibach call center gdzie konsultanci mogą wykonać pewne czynności za użytkownika. Przykładem tego mogą być oddziały banku, placówki partnerskie lub ubezpieczyciele działający w terenie, gdzie w pewnych przypadkach centrala firmy może wykonać pewne czynności za użytkownika.
Centralne upgrady. Wszyscy wiemy jak wiele pracy wiąże się z utrzymaniem aktualnych wersji aplikacji, systemów i bibliotek. W szczególności w organizacjach, które mają rozproszoną infrastrukturę geograficzną. Dlatego też system WorkSAFE umożliwia centralną propagację nowych wersji aplikacji, poprawek systemowych czy nowych funkcji systemu. A wszystko to dzieje w sposób transparenty dla użytkownika bez kłopotliwego przerywania pracy czy restartów systemu.
Zarządzanie dostępami internetowymi. System dostarczany jest wraz wbudowaną przeglądarką internetową, która została zaprojektowana i zbudowana z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Przeglądarka internetowa zintegrowana została z panelem administracyjnym. Dzięki temu istnieje możliwość pełnej jej konfiguracji zdalnej, w której najważniejsze cechy to konfiguracja zakładek czyli stron dopuszczonych do użytkowania np. aplikacja webowa, intranet, strony dostawców i kooperantów.
Monitoring i statystyki. Apius WorkSAFE dostarcza do panela administracyjnego szereg statystyk i informacji związanych z pracą samego systemu jak i urządzeń peryferyjnych takich jak routery dostępowe czy drukarki, jeśli stanowią one część środowiska pracy. Dzięki temu administratorzy mogą np. na bieżąco śledzić zużycie materiałów eksploatacyjnych, obciążenie łącza, stan urządzeń aktywnych w oddziale. Istnieje możliwość zdefiniowania automatycznych alertów w przypadku wystąpienia awarii czy nawet kończącego się tonera.
Autodiagnostyka i Systemy powiadomień. System wyposażony jest w szereg wewnętrznych narzędzi służących autodiagnostyce. Potrafi on analizować integralność nie tylko swoich komponentów ale również warunków zewnętrznych niezbędnych do poprawnej pracy np. dostępność łącza internetowego. System sam rozpoznaje czy ma komunikację z centralą i powiadamia mailem lub SMS odpowiednie służby. Nie wymaga to od użytkownika żadnych akcji. Dodatkowo panel administracyjny wyposażony jest w system powiadomień POP-UP. Powiadomienia te wysyłane mogą być podobnie jak to ma miejsce w systemach pocztowych z równymi priorytetami oraz za „potwierdzeniem odczytu”. Funkcja ta może być pomocna zarówno służbom technicznym informującym o np. zbliżającym się terminie upgradu bądź planowanym przestoju ale może być również wykorzystywana do celów biznesowych np. informując o akcjach marketingowych bądź zmianach regulaminów. Informacje o dostarczeniu i odczytaniu wiadomości są logowane i centralnie przechowywane.
Zawartość pakietu

Jeden system
wiele zastosowań
Apius WorkSAFE sprawdzi się wszędzie tam gdzie nie ma stałego nadzoru nad systemami ze strony służb IT. Wszędzie tam gdzie użytkownicy korzystają z aplikacji centralnej firmy poprzez zdalny dostęp nie mając codziennego wsparcia w postaci administratorów. System ten doskonale spełnia swoje zadania w sytuacji, gdy użytkownik końcowy używa prywatnego sprzętu. Uruchamiając środowisko WorkSAFE do pracy służbowej nie musi rezygnować z prywatnego systemu.